Sya amat kecewa ngn mbsb, sy submit borang utk personal loan dr hjg bln 1 smpai skrg da nk msk hjg bln 3 msh lg blm dpt duit, mcm mn services mbsb yg dkatakan tbaik ini? Yg sya amat geram, bla sya kol mbsb, pihak bnk ckp mcm2 alasan, dan2 je ckp ad dokumen yg pending, pdhal sya da submit smua dokumen2 sptmn yg pihak bnk nk, yg sy heran bla x kol, kte x thu ap yg x ckp, npe msti nk tnggu customer kol br nk bgthu, satu lg tkkn nk tnggu akad nk ambil mse smpai bhari2.... Cukup la kali ini sy deal ngn mbsb, service plg teruk, indah khbr dr rupa, pls ye mbsb tlg uruskn loan sy ngn segera, klu tdk sy akn adukan kes ini ke pihak atasan or sy akan komplen dlm paper...
Contoh comment 2
Salam sejahtera.saya dan rakan rakan begitu kecewa dengan servis yang diberikan oleh mbsb.permohonan kami sudah pun mencecah satu bulan.tetapi tiada feedback dari pihak mbsb.indah khabar dari rupa.semasa promotion ini dilakukan..begitu gah propaganda mbsb..dimana rate yang rendah....kelulusan segera dalam masa 14 hari, banyak benefit yang customer akan dapat berbanding bank bank lain.Saya juga amat kecewa dengan sikap staff di Mbsb kuala lumpur, dimana operator begitu biadap, tidak profesional menjawab telefon.Ini berlaku ketika saya dan rakan rakan ingin menyemak status loan kami.percakapan yang sungguh kasar.Ini yang di kata soft skills spoken is important in your job.Jawapan yang kami terima loan sudah lulus..tunggu untuk akad sahaja.Tetapi sampai sekarang kami tidak terima apa apa berita.Saya harap pihak Mbsb dapat menjawab dan menyelesaikan masalah ini demi nama baik pihak Mbsb dan kepercayaan customer.Saya sekali lagi berasa amat dukacita dengan layanan pihak Mbsb.Jika loan lambat atau tidak lulus sila segera menghubungi customer, kerana itu adalah tanggungjawab anda..............
- Saya mewakili MBSB minta maaf ke atas kesilapan yang berlaku -
Saya di sini akan terangkan kebenaran kes ini berlaku ,
1)Adakah anda memilih agent yang profesional dan tanggung jawab utk
menguruskan pinjaman anda???
Kebanyakan aduan yang berlaku disebabkan agent agent tidak followup kes anda.
(www.mbsb2u.com pegawai boleh followup kes anda setiap hari)
2)Document yang tidak complete seperti ,
a. Penyata Expired date
b. invalid BPA ( mesti ambil cop di unit gaji atau pengarah anda)
c. Ctos problem , perlu ambil penyata ctos anda secepat mungkin <25k
d. Majikan tidak ambil call masa buat pengesahan majikan
e. Tidak bagi surat opsyen 60 thn
f . Ic tak clear
g. Pending transfer letter
Jika agent anda tidak followup dan tidak tahu anda ada pending doc di atas ,
pegawai akan tgu sehingga doc complete ,ini dah ambil masa lama sampai 1 bulan atau
2 bulan .
3)Dah approve tapi tidak dapat wang????
Doc checking akan dibuat selepas kes anda approve , jika doc tak complete ,walaupun
kes anda dah approve, anda tidak dapat wang juga.
4) Dah buat akad ,tapi lambat dapat wang juga????????
Sebenarnya Processing di MBSB sekarang dah tambah baik dan cepat ,
tetapi ada problem di bahagian disbursement , pekara ini belaku disebabkan
Bank rakyat tidak terima penyata photocopy dan exp date .
jika anda bagi penyata B.R yang original bersama resit RM50 , dan tidak exp date.
MBSB akan bayar wang anda dalam hari kedua selepas akad (tapi kena tgu bank clear)
Jika penyata anda photocopy atau exp ,MBSB kena ambil masa 7hari berkerja utk
issue Cheque , lepas issue cheque ,anda kena bayar sendiri (BR tak bagi org lain
bayar)dan bagi RESIT kepada MBSB, problem ini dah ambil masa 10 hari bekerja.
Saya harap anda boleh faham dan terus menyokong MBSB , process sekarang dah ok seperti dulu.
Key i n system 1 hari
Approve 2 hari
Doc checking complete 3 hari
Akad 3 hari
Disburse 3 hari (jika anda bagi Penyata BR original dan tidak exp)
Total processing days 12 hari bekerja
Semak kelayakan anda sekarang !!!
Sebab kesabaran dan bekerjasama dengan MBSB, anda
boleh jimat RM10,000 - RM50,000
Kesabaran=UNTUNG
Pegawai www.mbsb2u.com akan bagi service yang baik kepada semua penyokong MBSB.
Sebab kesabaran dan bekerjasama dengan MBSB, anda
boleh jimat RM10,000 - RM50,000
Kesabaran=UNTUNG
Pegawai www.mbsb2u.com akan bagi service yang baik kepada semua penyokong MBSB.